Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Rubrik saknas

Av Annelie - 16 januari 2009 13:37

Här har vi längtat efter kyla och snö. Nu har äntligen lite kyla kommit, men snön ser ut att vänta.

Det är OK tycker jag, bara vi slipper regn och rusk. Det blir så mycket mer jobb när hundarna blir blöta och skitiga (tror många håller med mig).


I Februari månad blir det ett par föreläsningar som jag skall gå på. Den ena är om näringslära och hur man förhåller sig till foder.

Och den andra är  läran om hundens förutsättningar och hur vi undviker de vanligaste fällorna i uppfostran och fortsatt dressyr.
Det skall bli kul att träffa andra uppfödare och dyl och se vad dom tycker och tänker. Alltid kul att ventilera. Många gånger gör man saker för att man för att man har vanan inne. Det är ju inte säkert att det är det bästa som just jag gör.


Hillevi växer så det knakar och man kan ju undra hur många det är därinne. Hennes limpformade kropp börjar att bli rejalt tung. Hon är fortfarande med på alla promenader, men börjar vid hemgång hålla tempot med våran Berner pensionär Mimmi. Och det kan jag säga det går inte fort. Gud skapade ingen brådska, han sa bara vi skulle skynda oss. Tycker det stämmer bra på dessa individer *ler*.


Ha en bra dag //Annelie

 
 
Lena

Lena

16 januari 2009 16:27

Ha en skön fredagskväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ocola

lotta med Juni ocola

16 januari 2009 19:38

kul att få gå på föreläsningar. ojoj, det blir fullt upp då med "dubbla kullar" hoppas att vi får se mååånga fina bebisar:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

16 januari 2009 20:37

Vad spännande med valpmagar! Kollar ni med ultraljud eller?
Visst är kylan mycket bättre än regn och rusk! I dag hade vi till och med strålande sol på förmiddagen.
Ha det gott!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

16 januari 2009 22:07

Alltid intressant att gå på föreläsningar. Vad spännande det ska bli att se hur många valpar som gömmer sig därinne i Hillevimagen.
Här mår vi finfint igen.
Kramizar

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

17 januari 2009 18:52

Det fiins ju precis hur mycket som helst att fynda i skogarna.
Fast nu väntar båda jag och matte på våren så det blir dags att jobba som svamphund igen.
Snart kommer murklorna

http://www.geocities.com/siggesvamphund

 
Marianne

Marianne

21 januari 2009 00:41

Det var två mycket intressanta föreläsningar du har bokat in. Och det kommer säkerligen att vara delade meningar och åsikter om vad som är rätt och fel.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Emelie

Emelie

21 januari 2009 14:23

Spännande med stundande valpning och parning! Jag önskar dig lycka till med allt! Kram Emelie

http://www.finarossinas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 6 oktober 2009 11:30

Ni som brukar gå in här på hemsidan och bloggen, undrar säkert varför det inga uppdateringar blir. Kenneln Vita Älvans har jag gått ur och min syster kommer att stå som ensam innehavare på kenneln. Jag och min sambo kommer att fortsätta i egen re...

Av Annelie - 27 augusti 2009 08:52

Tiden går så fort. Nu är töserna redan 11 dagar och dom växer så det knakar. Allt går som på en dans och jag behöver inte göra något alls. Hon är bara en super mamma helt enkelt.   Vid intresse för dessa töser hör gärna av er.   //Annelie ...

Av Annelie - 18 augusti 2009 16:57

Av Annelie - 12 augusti 2009 22:17

Visst är dom bara helt underbara.. Annelie

Av Annelie - 5 augusti 2009 19:46

Vi har äntligen tagit oss i kragen och inhandlat oss nya köksmöbler. Så här ser dom ut. Va tycks?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards