Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Å så händer det.

Av Annelie - 23 november 2008 09:48

Skulle givetvis ha skrivit igår, men det va full upp hela tiden.

Men nu har det äntligen hänt,,, det som vi har väntat på sedan i Oktober.

Våran söta lilla Apricot Hillevi ha börjat att löpa. Ja det är nästan att man blir tårögd. Hon gick ju tom förra gången,  vi har väntat sååå länge på henne. Jag är väldigt förväntans full på att få se lite smått efter henne, då hon har en underbart snäll, go, trevlig ja helt fantastiskt mysig hund. Ja det tycker vi givetvis om alla våra fyrbenta, men Hillevi tog vi hand om som vuxen och hon el vi har aldrig behövt ångra det.


Igår va jag även i stallet och red min kompis Lottas häst. Det är ett underbart 4 årig Friser sto som jag är mycket förtjust i. Hon är så vacker att jag inte kan se mig mätt på henne. Ja alla som har varit på cirkus har sett denna underbara ras. Dom svarta hästarna dom brukar ha.

Hon som har stallet har oxå kennel på ytterliggare en ras jag är mycket förtjust i (i allefall hennes hundar) Gå gärna in på hennes hemsida och kika. www.dogue-de-bordeaux.se Jag skall dit idag oxå för en rid tur i skogen och jag hoppas att jag inte glömmer kameran då.


Den lilla valpen på bilden med Hillevi är vårat lilla nytillskott. Mer info om henne kommer vid något senare tillfälle. Det jag kan säga om henne är att det inte är en cavalier King Charles Spaniel.

//Annelie



 
 
Marianne

Marianne

23 november 2008 23:26

Jag håller tummarna för att det ska lyckas med Hillevi denna gång.
En friserhäst kan man nog kalla för en drömhäst. De är så otroligt vackra att se på.
Ta med kameran till stallet nästa gång, så att vi får något foto på drömhästen.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Laurence

Laurence

24 november 2008 14:13

o vilken tur du har. dessa hästar är helt fantastiska ju. Första gången jag såg en var i grekland där polisen hade såna. Jag blev helt såld.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 6 oktober 2009 11:30

Ni som brukar gå in här på hemsidan och bloggen, undrar säkert varför det inga uppdateringar blir. Kenneln Vita Älvans har jag gått ur och min syster kommer att stå som ensam innehavare på kenneln. Jag och min sambo kommer att fortsätta i egen re...

Av Annelie - 27 augusti 2009 08:52

Tiden går så fort. Nu är töserna redan 11 dagar och dom växer så det knakar. Allt går som på en dans och jag behöver inte göra något alls. Hon är bara en super mamma helt enkelt.   Vid intresse för dessa töser hör gärna av er.   //Annelie ...

Av Annelie - 18 augusti 2009 16:57

Av Annelie - 12 augusti 2009 22:17

Visst är dom bara helt underbara.. Annelie

Av Annelie - 5 augusti 2009 19:46

Vi har äntligen tagit oss i kragen och inhandlat oss nya köksmöbler. Så här ser dom ut. Va tycks?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards