Alla inlägg den 23 november 2008

Av Annelie - 23 november 2008 17:09

Ja vad skall man säga.

Idag har jag i princip varit i stallet hela dagen. Inte han vi rida, men vi fick gjort en massa annat roligt.

Så som att mocka, dricka kaffe, gosa med hundar i alla dess åldrar, hämtade hästarna i hagen och fick ge dom mat, rykta mm. Vädret gör ju att det är en fröjd just för tillfället då det är kallt och torrt.Vi fick som 4 rediga kvinnor som vi är, då traktorn var trasig och höbalarna väldigt tunga ut all mat i hagarna som skulle vara där. Men det tog sin tid och efter all kraft och mycket skratt blev det riktigt bra. Sedan lite mer kaffe. Ja vad skall man säga. Livet är vad man gör det till.

Valparna på kortet är ifrån Karin "stallets ägare" och innehar kenneln på denna ras (hemside adressen finns i länken här under) Jag var bara tvyngen att ta ett kort på dom där dom satt.

//Annelie

Av Annelie - 23 november 2008 09:48

Skulle givetvis ha skrivit igår, men det va full upp hela tiden.

Men nu har det äntligen hänt,,, det som vi har väntat på sedan i Oktober.

Våran söta lilla Apricot Hillevi ha börjat att löpa. Ja det är nästan att man blir tårögd. Hon gick ju tom förra gången,  vi har väntat sååå länge på henne. Jag är väldigt förväntans full på att få se lite smått efter henne, då hon har en underbart snäll, go, trevlig ja helt fantastiskt mysig hund. Ja det tycker vi givetvis om alla våra fyrbenta, men Hillevi tog vi hand om som vuxen och hon el vi har aldrig behövt ångra det.


Igår va jag även i stallet och red min kompis Lottas häst. Det är ett underbart 4 årig Friser sto som jag är mycket förtjust i. Hon är så vacker att jag inte kan se mig mätt på henne. Ja alla som har varit på cirkus har sett denna underbara ras. Dom svarta hästarna dom brukar ha.

Hon som har stallet har oxå kennel på ytterliggare en ras jag är mycket förtjust i (i allefall hennes hundar) Gå gärna in på hennes hemsida och kika. www.dogue-de-bordeaux.se Jag skall dit idag oxå för en rid tur i skogen och jag hoppas att jag inte glömmer kameran då.


Den lilla valpen på bilden med Hillevi är vårat lilla nytillskott. Mer info om henne kommer vid något senare tillfälle. Det jag kan säga om henne är att det inte är en cavalier King Charles Spaniel.

//Annelie



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards