Alla inlägg den 20 december 2008

Av Annelie - 20 december 2008 09:53

Nu har jag blivit frisk ifrån kräksjukan och kan fortsätta med det som jag gjorde innan detta elände började.

Idag skall vi ut i köpcentret och köpa dom sista julklapparna och det där lilla som kan vara bra att ha.

Hundmat och hundben/godis mm skall oxå inhandlas för man kan ju inte glömma dom fyrbenta. Dom tycker det är särskilt spännande till jul. Snart skall julgranen in och Filippa är mycket spänd inför detta *ler*.

Hundarna håller vi på att bada. Jag hade en dust med Loka för hon hade givetvis rullat sig i något vedervärdigt när vi var på berget. Det luktade så illa att jag höll på att dö, så ett bad var ett faktum. Men pga av min kropp kan jag inte bära en så stor hund i badkaret för då ligger jag en vecka sedan och ta slangen ute var inte ok då det är för kallt och min sambo jobbar. Ja och ett bad var ju som sagt ett måste...... Så jag slet och svor åt denna hund för givetvis skulle hon vara motvals. Tillslut när vi bråkat en stund och jag kände att nu är orken/luften slut. Frågade jag henne lite ironiskt om hon kunde hoppa i. Och till min förvåning så slängde hon i framstället så jag bara kunde ta bakbenen och lyfta i karet. VA......... Till min häpnad........ Hon gjorde det.......... Ja har man aldrig frågat och tagit allt för givet så......

Ibland så tar dom en med storm och man blir ännu gladare för att man har dom "små" liven.

Ha det gott Annelie

Ovido - Quiz & Flashcards