Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Första utställningen för Grace

Av Annelie - 26 april 2009 06:03

Nu har hon gjort debut våran lilla King Charles. Igår var vi på Vara/Grästorps Brukshundsklubb där dom hade sin inoff utställning och vi tänkte att lilla Grace skulle få träna lite. Tyckte själv att hon skötte ig mycket bra. Det var ju mycket folk och hundar. Väntan och värmen var ju något hon heller inte är van vid. Hon blev BIR, men å andra sidan var hon ju enda i sin ras. Men kritiken var bra.

Så här lyder den:

Valp av mycket god typ. Vackert välskuret huvud, mörka fina ögon. Vacker hals o överlinje, bra kors, bär svansen bra i rörelse, Välutvecklad bröstkorg för åldern, bra skulderläge, bra musk o benstomme. Välvinklad, rör sig bra när den själv vill. För dagen något blyg. Välvisad


Blygheten kom vi bordet, där ville hon inte stå så hon la sig ner. Men det hoppas jag vi kan träna på. Hon har aldrig stått på ett bord så hon tyckte nog att det va lite otrevligt kan jag tro *ler*.


Ha det gott Annelie

 
 
Lena

Lena

30 april 2009 18:14

Ha en underbar valborg ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jenny

30 april 2009 21:33

var skoj att få träffa din Grace, som var såå söt och jättemysig. stod och gick även jättefint i finalringen. =)

 
Marianne

Marianne

30 april 2009 22:31

Grattis till Grace fina kritik på hennes debuttävling. Det är alltid både spännande och lite oroligt första gången man tar ut sina hundar till en tävling.
Jag önskar er en härlig valborg och 1a maj.

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 6 oktober 2009 11:30

Ni som brukar gå in här på hemsidan och bloggen, undrar säkert varför det inga uppdateringar blir. Kenneln Vita Älvans har jag gått ur och min syster kommer att stå som ensam innehavare på kenneln. Jag och min sambo kommer att fortsätta i egen re...

Av Annelie - 27 augusti 2009 08:52

Tiden går så fort. Nu är töserna redan 11 dagar och dom växer så det knakar. Allt går som på en dans och jag behöver inte göra något alls. Hon är bara en super mamma helt enkelt.   Vid intresse för dessa töser hör gärna av er.   //Annelie ...

Av Annelie - 18 augusti 2009 16:57

Av Annelie - 12 augusti 2009 22:17

Visst är dom bara helt underbara.. Annelie

Av Annelie - 5 augusti 2009 19:46

Vi har äntligen tagit oss i kragen och inhandlat oss nya köksmöbler. Så här ser dom ut. Va tycks?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards